• NIEUW: Smart Connect Box verkrijgbaar om uw Smart Projects op afstand te beheren en bedienen
  • NIEUW: Smart Sensor met microgolftechnologie verkrijgbaar voor groter detectiebereik
  • NIEUW: IP65 Smart Sensor-accessoire verkrijgbaar
FAQ Smart Lighting

De Smart Sensor schakelt de verlichting niet uit als er niemand in de kamer is, wat moet ik doen?

1. Sluit de Smart Sensor aan op de stroom (230V)

2. Zorg ervoor dat de Smart Sensor is toegevoegd aan het relevante Gebied de relevante ruimte.

3. Activeer de Smart sensor door een "Automatische scène" aan te maken en activeer die scène door erop te tikken, zodra deze in de App is aangemaakt.

4. Of: maak een Slimme Smart Schakelaar of App Scène met de Slimme Smart Sensor ingeschakeld en activeer die Verlichtingsscène.

5. De juiste instelling van de Smart Sensor kan worden geverifieerd door de "Test Mode" in de Instellingen van de Smart Sensor te activeren door erop te tikken in de Opple Smart App. Na het inschakelen van de "Test Mode", zal de Smart Sensor de verlichting al na 5-8 seconden zonder bewegingsdetectie uitschakelen. Vergeet niet om de "Test Mode" daarna weer uit te schakelen.

Ik kan mijn armaturen niet ontdekken, wat moet ik doen?

1. Zorg ervoor dat de Smart armaturen zijn aangesloten op de stroomvoorziening.

2. Als de armaturen al langer dan 8 uurzijn aangesloten, haal dan de stekker uit het stopcontact en sluit deze weer aan (230V) om het tijdvenster van 8 uur voor het ontdekken van de armaturen opnieuw te activeren.

3. Probeer "+ Device" meerdere malen vanuit verschillende posities in de ruimte.

4. Indien nog steeds geen resultaat, kan een harde reset van de Smart Devices nodig zijn. Dit kan op de volgende manier worden gedaan:

Reset Smart armaturen /drivers

- Schakel de stroom 5 keer aan/uit (<1s per schakelcyclus). Om een reset te bevestigen, zal het armatuur een paar keer knipperen.

- Gebruik een paperclip en houdt de resetknop gedurende 5 seconden ingedrukt. Deze resetknop bevindt zich aan de zijkant van de driver.

Reset Smart Sensor:

- Druk op de kleine de resetknop aan de zijkant van de sensor met een potlood gedurende 4s. Om een reset te bevestigen, zal de LED-indicator knipperen.

 Reset Smart-schakelaar:

- Houd de resetknop (aan de onderkant, gemarkeerd met een "R") gedurende 3s ingedrukt. Ter bevestiging van een reset knippert de LED-indicator.

Ik krijg geen e-mail met de inlogcode, wat moet ik doen?

Hoogstwaarschijnlijk wordt de verificatie email van de Opple Smart server door uw emailsysteem als SPAM beschouwd. Controleer je SPAM map voor de verificatie email. Als er geen email gevonden kan worden, druk dan nogmaals op de "Verzend Code" knop in de Smart App. Als u nog steeds geen e-mail met een verificatiecode ontvangt, gebruik dan een e-mailadres van een ander e-mailsysteem om in te loggen in de Smart Lighting App.

Kan ik met het Opple systeem ook andere Bluetooth Mesh of Bluetooth Low Energy (BLE) producten aansturen?

: Nee. Op dit moment gebruiken veel fabrikanten verschillende eigen versies van Bluetooth Mesh of Bluetooth Low Energy. Hierdoor kunnen draadloze Bluetooth systemen van verschillende fabrikanten niet met elkaar samenwerken. Aangezien er onlangs een Bluetooth Mesh-standaard is gedefinieerd door de Bluetooth Special Interest Group (SIG), wordt verwacht dat dit in de toekomst wel mogelijk zal zijn.

Wat is het maximum aantal Smart apparaten dat zich in één draadloos netwerk kan bevinden?

Het aanbevolen maximum aantal apparaten in één Smart Project is 64 apparaten. Zowel de Smart armaturen , Smart Switches als Smart sensoren worden als "apparaten" gezien.

Heb ik een internetverbinding nodig om de verlichting te bedienen?

Nee, alleen tijdens het instellen van het Smart System is een actieve internetverbinding vereist. In het geval dat gebruikers de verlichting via de Smart App willen bedienen, is een internetverbinding ook vereist tijdens het scannen van de QR-code van de beheerder of installateur.

Kan ik meerdere Smart sensoren combineren in een gebied?

Ja, door meerdere sensoren in een gebied toe te voegen, kunt u de grootte van het bewegingsdetectiegebied uitbreiden. Meerdere sensoren in één gebied zullen samenwerken: als één Smart Sensor beweging detecteert, zal het alle lichten in dat gebied inschakelen. Als beide sensoren gedurende de geselecteerde tijd (standaard 15min) geen beweging waarnemen, wordt alleen dan de verlichting uitgeschakeld.

Hoe werkt de Smart Sensor als de UIT-knop wordt ingedrukt?

Als de UIT knop wordt ingedrukt, hetzij op de Smart Switch, of op de Opple Smart App, wordt de Smart Sensor uitgeschakeld voor de komende 8 uur. Daarna is het Smart systeem weer "normaal" en zal de Smart Sensor de verlichting inschakelen wanneer er beweging wordt gedetecteerd.

Wat is de maximale afstand tussen de Smart producten?

Opple raadt aan om niet meer dan 10m afstand te hebben tussen de Smart apparaten, om goede prestaties van het systeem te garanderen. Daarnaast mag het aanbevolen maximum van 64 smart apparaten per Smart Project niet worden overschreden. Het is echter wel mogelijk om meerdere Smart Projecten in hetzelfde gebouw te hebben.

Kan een installateur meerdere Smart Lighting Projecten hebben in zijn Smart Lighting App?

Ja, een installateur kan meerdere projecten in zijn Smart Lighting App hebben, wanneer hij is ingelogd met hetzelfde e-mailadres.

Wat zijn de dimstappen van de Smart Switch en Smart App?

100-80-60-40-20-10%

 

Kan ik de OPPLE Smart Lighting app ook op een tablet gebruiken?

De Apple iPad reeks wordt volledig ondersteund, Android tablets zullen ook werken, maar niet alle beschikbare types zijn getest. 

Kan ik meerdere schakelaars aan één ruimte toevoegen?

Ja, dat is mogelijk. Voeg gewoon meer dan één schakelaar toe aan aan dezelfde ruimte. Realiseer je dat elke schakelaar zijn eigen lichtscènes (presets) heeft. Scène 1 op schakelaar A is niet hetzelfde als scène 1 op schakelaar B. U moet ze afzonderlijk definiëren.

Is de Smart Sensor geschikt voor daglichtregeling?

De functie Daglichtregeling is in okt 2018 gelanceerd en kan worden geactiveerd met de Opple Smart App, door de instructies van de Smart Lighting Quick Start Guide te volgen.

Wat is het stand-by vermogen van een BLE armatuur?

<1W

Hoe reset ik de Smart verlichtingsarmaturen?

Schakel de stroom aan/uit gedurende 5 keer (<1s per schakelcyclus). Om een reset te bevestigen, zal de armatuur een paar keer knipperen.